با وجود اینستاگرام، چرا باید سایت داشته باشم؟

احتمالا شما هم این روزها برای مدیریت کسب و کار آنلاین خودتون یا حتی برای جذب مشتری و اقناع مشتریان برای فروش از اینستاگرام استفاده می‌کنید. این خیلی هم عالیه! خیلی هوشمندانه ست، چرا که افراد به اینستاگرام به چشم یک ابزار جهت سرگرمی و گذران وقت نگاه میکنن و احتمال زیاد با یک حال خوب و خنده به سراغش میان!

دقیقا مثل وقتی که افراد برای گشت و گذار و تفریح با یک حال شاد به جایی میرن. دقیقا همینجاست که شما به عنوان صاحب یک کسب و کار ظاهر میشید و شروع به فعالیت میکنید تا با محتوای جذب از طریق سرگرم کردن مخاطبینتون، اونها رو تبدیل به مشتریان خودتون بکنید.

این روش برای فروش و اقناع مشتری فوق العادست. قطعا خیلی از افراد هر روز میان و به اینستاگرام سر میزنن و شاید حتی روزنه 2-3 ساعت از وقتشون رو توی اینستاگرام مشغول فعالیت هستن. این یک فرصت فوق العاده برای شماست تا تمامی این افراد رو تبدیل به مشتری خودتون کنید.

اما یک سوال!

شما که اینستاگرام دارید، دیگه چه نیازی به سایت دارید؟ مگه همین یک کانال ارتباطی برای صحبت با مشتریان کافی نیست؟!

واقعیت اینه که جواب این سوال نه هست. ببینید شما در اینستاگرام بعنوان صاحب یک کسب و کار از دو حالت خارج نیستید:

  • به تازگی فعالیت خودتون رو شروع کردید و هنوز فروشی نداشتید و دنبال این هستید که فروش خودتون رو افزایش بدید.
  • یا پیج خوب و پر فروشی دارید، مخاطبان تعامل خیلی خوبی با شما دارند ولی متاسفانه شما با اینستاگرام اصلا نمیتونید به راحتی کسب و کارتون رو مدیریت کنید.

جواب صحیح این هست که شما در هر دو حالت نیاز به طراحی سایت دارید!

برای کسب و کار های تازه تاسیس...

زمانی که شما به تازگی پیج یا کسب و کار خودتون رو تاسیس کردید، نیازمند سایت هستید تا به کمک ورودی های گوگل مشتریانتون رو جذب کنید و به کمک کلمات کلیدی مرتبط با حوزه خودتون (مثلا اگر فروشنده پارکت هستید، با لغات پارکت، لمینیت، کفپوش و …) در زمینه کاری بازار خودتان جایگاهی باز کنید.

از این طریق میتونید تا مقدار زیادی به کمک سئو مشتریان بالقوه رو وارد سایت خودتون کنید و به کمک یک استراتژی فروش در سایت خودتون برای خدمات و محصولات خودتون جذب مشتری کنید.

برای صاحبین کسب و کارهای پرمخاطب...

قطعا یکی از بهترین روش ها برای اعلام موجودی، نمایش تنوع محصولات برای کسب و کارهای پرمخاطب و دارای پیج های اینستاگرامی داشتن سایت است. با داشتن سایت شما میتونید هر روز موجودی کالاهای خودتون رو به مشتریان اعلام کنید و هیچ نیازی به ادیت کردن دائمی پست های اینستاگرامی خودتون نداشته باشید!

تازه با این کار بار دایرکتهای شما هم خیلی کمتر میشه، چون خیلی از مشتریانتون دیگه به شما دایرکت نمیدن که بگن آقا ببخشید این کالا موجوده؟

دسته بندی و نمایش تنوع کالاها هم برای کسب و کار شما خیلی آسون تر میشه:

شما مجموعه ای از کالاها رو دارید و دسته بندی رنگها و آمار موجودی هر کدوم از رنگ ها کاملا برای شما و مشتریانتون واضحه. مشتری بین رنگها به اشتباه نمیفته که بگه عه توی استوری گفتن سبز موجوده ولی توی دایرکت میگن نه موجود نداریم!

فرآیند فروش هم براتون خیلی آسون تر میشه:

مشتریان شما به راحتی کالاهای مورد نظرشون رو به سبد خرید اضافه میکنن و پس از پرداخت اینترنتی به کمک درگاه پرداخت شما متوجه ثبت سفارش میشید! دیگه خبری از چک و چونه زدن برای تخفیف نیست و شما فرصت خیلی کمتری رو صرف ثبت سفارش ها و بررسی فیش های واریزی میکنید.

Payam-Parsa وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *